Årest Første telttur

Da har jeg endelig vært på min første telttur alene i år:) den bli litt forsinket, siden jeg ikke har vært i så god nok form. Når jeg utsatt den, satt jeg opp ny dato, den også ble flytta på. Men bare med en uke, så når jeg satt opp dato 16-18.juni, så bestemte jeg meg for å prøve, selv om jeg fortsatt er i dårlig psykisk form. Og jeg hadde et håp om at kankjse trur vil hjelpe og snu på formen. Kommer tilbake til det senere i innlegget, men nå over til åssen turen har vært. det kommer også litt bilder, jeg tok bare bilde med mob, så det er ikke helt perkfet bilder. men det går bra, for prøve å huske kamera neste gang:)

Fredag 16.juni

Når jeg våknet opp på fredagen, renget det veldig mye den dagen. så jeg satt å tenke på å utsette å dra til lørdag, for da var det meldt bedre vær. Men heldigvis så skiftet været og jeg fikk dra. jeg hadde pakket nesten alt ferdig dagen før, jeg manget bare å få på kano på bilen. Jeg var også heldig at jeg fikk låne med meg hunden til noen jeg kjenner på turen:) det ble jeg veldig glad for:)

IMG_1699

Turen gikk til sannavann i landsmark, jeg skulle egentlig ta kano å dra litt innover på vannet, til jeg fant en teltplass helt for meg selv. Men jeg tok å forandret det, siden jeg ikke er helt i form, så blir fort sliten av ting, og jeg har vært sykmeldt den uka. Så da fant jeg heller ut at jeg kunne slå opp telt på et fint lite sted, ikke så langt fra veien. Det er et sted jeg har vært flere ganger, og jeg liker meg godt der. Så da ble det der:)

Så tok jeg av kano og satt opp telt på plassen, og mob er slått av, så da satt jeg meg ned å se ut over vannet, mens jeg lydete til naturen lyder, og bare nyt det:) digg å ha en helg helt av fra omverden, jeg gjør alltid det når jeg er på tur, mob er alltid avslått når jeg er på tur i naturen sånn. Det beste jeg vet:)

IMG_1755IMG_9870

Så etter å ha slappet av og lat tankene surrer rundt i hodet, tok jeg og hampus oss en gå tur, det var godt å for strekket litt på beina. Når vi kom tilbake igjen, kom det litt reng igjen, så da la vi oss litt i telt, for å slappe av:) Da var det en som ville ha kos, så da ble det litt kosing på hampus:) En nydelig og flott hund er han:) fint å se at han slå seg til ro på turen min meg:)

IMG_1713IMG_1715

Det renget ikke så lenge, så etterpå gikk vi ut igjen. Hampus la seg til å slappe av, mens jeg satt meg ned og lese litt i boka jeg hadde med:) Det var utrolig hvor godt det er å sitte ute i natur sånn, om man bare ser på naturen eller om man bare leser ute i naturen. Det er noe jeg gjør veldig mye, det å dra ut å lese ut i naturen, når jeg skulle trenger det:) Boken jeg hadde med meg, er en av favorittenbokene min. jeg tok den med, fordi jeg viste at den vil være til god hjelpe for meg, når jeg å kjenne at angst, reddsel, tanker og nerver kommer inn meg. Så derfor var det godt å bare slappe av ved telt og slappe av, sånn at jeg ikke ville bli for redd for kvelden kom. Så sakt så har jeg en del ting jeg må overvinne med å dra på telttur alene, og de jobber jeg med. Derfor tok jeg med meg ting som hjelper meg til å glemme de vonde ting, og leve meg inn i boka. Bokene er så klart twilight serien, det hjelper meg alltid:) Hampus likte å følge med på alt som skjedde rundt oss. fugler, ander og fisker.

Så når klokka ble 10, var jeg så trøtt, så vi gikk en liten tur før vi fant oss til rette for kvelden. hampus la seg i armkroken min, mens jeg lå og leste i telt. han ville også gjerne sove inne i sovepose min, men det fikk han ikke lov til. så da etter en stund å prøve å trenge seg inn i sovepose, ga han opp, og gikk å la seg ved fotende mine:)

IMG_1729IMG_1730IMG_1735IMG_1740

 

Lørdag 17.juni

klokka 07.30 stå vi opp, sånn bruker jeg ikke å gjøre når jeg er hjemme. men det gjør ikke noe ting. for det var digg å stå opp ute i naturen i fred og ro. Natten gikk helt greit, men litt lite søvn ble det så klart. Men det renget jeg med, siden jeg utfordrer meg på ting som jeg sliter med. så det ble mye tanker, nerver, reddsel og angst. Så jeg lå mye å tenke bare. jeg lå heldigvis ikke å lydtet så mye på alle lydene rundt meg, på leting etter skummle lyder, som jeg bruker å gjøre ellers. Så kvelden/natten gikk bedre enn jeg hadde trodd eller forvent, så det er jeg glad for:) Hampus så søtt i fotende min hele natten:) For er nydelig vær det var den morgen:)

IMG_1759

Så etter at vi slappet av litt, så gikk vi oss en tur i det nydelig været som var. Det var veldig varmt den dagen, så jeg tenke på å bading etter turen. men det ble det ikke noe av, fisken vaket rundt, så da måte jeg prøve å fiske litt. Fiske beit ikke noe, så tenke jeg skulle prøve litt senere i kano. Så da ble det bare å nyte natur i noe timer. Noe som er godt for kropp, sjel og tanker:) det er noe jeg har trengt i det siste, men ikke har hatt orkt til. Det er dette jeg elsker:)

Jeg tok med en liten kanotur, men fisking ble det ikke så mye av. jeg sjekke først åssen hampus tok den å være i kano. Det gikk helt greit med han, han liker seg godt i kano. Men jeg valgt å ikke fiske, fordi det ble litt vugging i kano, når hampus flytte seg fra siden til siden for å følge med på alle fiskene som vaket rundt oss. Så da ble det bare en kanotur i fred og ro. Vi fikk en fin kanotur for det. Så få se om jeg får fisket fra land litt senere i kveld. Når vi kom tilbake igjen, la jeg meg i sola og leste litt i boka igjen.

IMG_1764IMG_1766IMG_1767

Jeg fikk fisket litt, og fikk en fisk. hadde noe få napp. men ikke noe mer enn det. Den fisken jeg fikk, måtte jeg dessverre kaste, da den var full av mark. Så det startet å blåse mye på kveldinga og det ble litt kladt da, så etter vi hadde gått en tur. Så la vi oss i telt litt, til det hadde roet seg litt, så jeg kunne forsette å fiske litt mer.

IMG_1775IMG_1745

Når jeg lå i telt, startet tankene mine å gå rundt i hodet mitt. Jeg tenke på å pakke sammen å dra hjem, fordi angsten, reddselen og nervene startet å komme, når kvelden startet å nære seg. Men heldigvis har jeg boka som kan hjelpe meg å koble av, men jeg har også et godt selvskap og god hjelp at jeg hadde med hampus på turen:) er han ikke bare helt nydelig ❤ Er så glad i hampus<3

Klokka 9 gikk jeg og hampus den siste turen for kvelden, håper jeg. Jeg kjenner at jeg er sliten i kroppen da. Så det skulle bil godt å legge seg for kvelden. Jeg håper jeg får sove bedre, enn jeg gjore den første natt. Jeg gleder meg til å komme hjem igjen også. Men jeg kommer til å savne denne telttur mye. Så er bare å nyte den siste kvelden på turen for denne gang, og kose meg i selvskapet med hampus:)

Vi gikk å la oss rundt klokka halv 11, det var godt å finne senga da:) hampus la seg med en gang i fotende min<3 Så måtte så klart ta bilde av han da:) Han er så søt, han lå der til neste morgen:)

IMG_1809IMG_1814

 

Søndag 18.juni

Natten ble som den første natten, lite søvn på meg. Var ute en tur på natten, for måtte på do. Da var det litt vanskelig å sove igjen, så ble liggende litt lenge før jeg sovet igjen. Men jeg klarte det. Vi fikk sovet litt lengere i dag enn i går, og det var godt:) Så slappet jeg litt av, før jeg startet å pakke sammen alt sammen. været så litt usikker ut, så tenke det var best å dra hjem vis det skulle starte å reng. Så det ver helt greit å dra hjem, selv om det var litt før på dagen enn jeg trodde det ville bli. Så vi dra derfra rundt halv 11, før jeg dro hjem, måtte jeg kjøre hampus hjem. Kjenner det kommer til å bli litt ensom i kveld hjemme, uten å ha han i fotende min. Men har hatt en kjempe fin tur:)

Det var alt for denne gang, jeg hadde noe mer og skrive også. Men det passer bedre i et annet innlegg, så det kommer vel i morra eller noe:) Håper dere har hatt en fin helg:)

NQHF6359PQGG7591QENH9823

 

 

 

Legg igjen en kommentar